CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

5.29.2010

PuluT Ikan Masin



Akhirnya aku dapat juga makan pulut ikan masin...dah lama aku teringin nak makan......dah dekat 2 bulan rasanya....beras pulut dah lama beli, cuma kelapa parut je susah nak cari......semalam aku g pasar tani mega ...ternampak je kelapa...terus aku beli....pas tu aku beli lak ikan kembung...balik rumah ...aku rebus le ikan kembung tadi letak je asam keping ngan garam jerang je la atas dapur......pagi ni aku mulakanlah operasi aku nak tanak pulut...actually aku tak pernah pun masak pulut...biasanya mak aku yang masak...rasanya letak sikit je airnya....akhirnya aku berjaya masak pulut walaupun first time....pas tu aku goreng ikan kembung rebus tadi.....kelapa yang aku beli semalam elok je....aku letak garam sikit kat kelapa tadi.....dengan penuh nikmat aku makan pulut tu ...siap bertambah2 lagi...kena lak dengan white coffee..peeh...bestnya...tapi kesian kat hubby aku ngan danial...diorang bukannya makan sangat...danial lagi la tak sentuh langsung....he..he...tercapai jugak kempunan aku nak makan pulut.....

0 comments:

Post a Comment